Silnik powstał z myślą o mojej Prismie, jest to trochę poprawiona seria. Bazą jest blok bez wałków balansowych, wał z kołem zamachowym wyważony dynamicznie, wyrównane masy korbowodów, tłoki nowe. Głowica od Delty Integrale – posiada zawory z wkładem sodowym, wałki rozrządu fabryczne, ich siedliska osiowane, Uszczelka głowicy firmy Goetze identyczna jak na pierwszy montaż. Kolektor wydechowy oraz gorąca część turbosprężarki zostały pokryte powłoką ceramiczną. Turbina łożyskowana Garrett GT28RS. Kolektor ssący zmodyfikowany- wtryskiwacze zostały przeniesione nad zawory, sam kolektor odizolowany termicznie od głowicy. Wtryskiwacze iglicowe oryginalne zmieniono na otworkowe o tej samej wydajności. Mechanizm rozrządu zmodyfikowany – zwiększona szerokość paska rozrządu.
Skrzynia biegów to hybryda Delty, Alfy Q4 i Fiata Tempry 4×4. Seryjne przełożenie główne 3,11 zmieniono na 3,33. Rozkład sił napędu z 54%/46% zmieniono na 47%/53% zatem skrzynia będzie więcej mocy przekazywać na koła osi tylnej.
Dyferencjał centralny otrzymał nową przekładnie satelitarną oraz łożyska przekładni.
Obudowy skrzyni oraz dyferencjału centralnego zostały polerowane oraz malowane lakierem bezbarwnym.
Leave a Comment