Tym razem do mojego warsztatu trafiła czerwona Lancia Delta Integrale Evoluzione, którą trzeba było się zaopiekować. Samochód z zewnątrz wyglądał bez zarzutów, jednak układ napędowy wymagał włożenia trochę pracy.
Mimo ładnego wyglądu Lancia Delta mechanicznie była już dość zmęczona. W sumie chodziło o drobiazgi, ale w całości było przy niej trochę pracy. W silniku przede wszystkim został wymieniony kompletny rozrząd, zregenerowana turbosprężarka oraz wyregulowane zostały luzy zaworowe. Dodatkowo jednostka napędowa została odświeżona wizualnie, łącznie z cynkowaniem elementów montażowych.
Trochę więcej pracy wymagało doprowadzenie układu jezdnego do właściwych parametrów, zapewniających odpowiedni komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy, no i przede wszystkim żeby samochód sprawiał radość kierowcy. W układzie jezdnym został naprawiony mechanizm różnicowy centralnego dyferencjału, oraz łożyska w skrzyni biegów i sprzęgło. Maglownica otrzymała nowe osłony drążków, wymieniono również uszkodzone osłony przegubów. Na koniec nadwozie zostało wypoziomowane (zawieszenie gwintowane) i ustawiono geometrię zawieszenia.
Dodatkowo Lancia została sprawdzona pod kątem czystości spalin, bez problemu zaliczyła normę EURO-1 😉
Munir Tchaitchian lut 18 , 2018 at 14:50 /
Dzieki za poswiecony czas i zdrowie przy Deltonie! Grzecznie na Ciebie czeka w garazu i chyba juz sie nie moze doczekac nastepnej wizyty 😉